Sjedeći mirno, ne radeći ništa. Proljeće dolazi, trava raste sama po sebi.

petak, 28.10.2011.

Chawan - putujuća izložba : )





Prije dvadesetak dana dobio sam u ruke vrlo interesantan katalog putujuće
izložbe Japanskih šalica za čaj (Chawan).Na žalost izložba je već prošla
kroz Hrvatsku (Opatija) prošli mjesec ali nastavlja dalje putovati svijetom,
stoga još stignete na neku od izložbi.


Povijest Chawan expo projekta


Lou Smedts 2005. godine odlučio je da je pravo vrijeme za izložbu Chawan-a,
Japanske šalice za čaj koje se koriste u zen čajnoj ceremoni (Cha-no-yu).
Uz pomoć nekoliko prijatelja,Lou je postavio izložbu sa 67 keramičara iz
16 zemalja. Izložba "Chawan 2005" putovala je po mnogim muzejima u
Belgiji uz organizaciju autentičnih čajnih ceremonija.Kao organizator ove
velike izložbe koja je uključivala katalog i web-stranicu,Lou je zaključio da je
cijeli projekt prevelik da putuje dalje.Preuredio je koncept,kontaktirao razne
muzeje i galerije, i postavio izložbu Chawan 2009. u Torhouts Pottery muzeju u
Belgiji. Uspjeh je bio ogroman i probudio je interes drugih muzeja i galerija, i
tako je pustolovina započela. Izložbe su slijedile jedna drugu (Belgija,
Francuska,Nizozemska, Južna Koreja).





Kao što je rečeno prošli mjesec izložba je bila u Opatiji u Umjetničkom
paviljonu Juraj Šporer a slijede još:

The Jared Branfman Memorial Gallery at the Gorse Mill Studios,
31 Thorpe Road,Needham,Massachusetts,SAD - od 30. listopada do 27. studenog 2011. godine

Keramisch Atelier galerie,Utrecht (Nizozemska) - od 31. listopada do 28. studenog 2011. godine

AT Center - Korea Crafts & Art Price,Seoul ( Južna Koreja) - od 10. do 14. studenog 2011. godine

H2O galerija u Kyotu ( Japan) - od 22. do 27. studenog 2011. godine (sudjeluje 10 Chawan majstora)

Yusay galerija,Terabayashi Nishi 22,Nara city ( Japan) - od 9. do 15. travnja 2012. godine (sudjeluje 30 Chawan majstora)





Sve ove izložbe ne bi bile moguće bez velike pomoći i truda mnogo ljudi,
koji su započeli ovaj projekt kao stranci a postali su prijatelji za cijeli život.
Zajedničkim snagama mala šalica za čaj postala je prava zvijezda u galerijama i
muzejima svijeta.





Chawan naziv je za šalicu koja se koristi za pripravljanje i ispijanje
macha čaja (zelenog čaja u prahu) prilikom japanske čajne
ceremonije,osmišljene u Japanu u 16. st.Ova skromna šalica
predstavlja srce Zen filozofije - sve u Svemiru međusobno je
povezano,nastalo iz jedne iste materije.Sve što postoji zaslužuje
poštovanje,a svaki Chawan tako postaje unikatnim umjetničkim djelom.
Odabrana grupa umjetnika iz cijelog svijeta izrađuje Chawan.

Zen Budizam nastao je prije 6500 godina u Indiji i univerzalan je.
Nije neophodno biti Japanac da bi izrađivao Chawan. Chawan se
stvara jedino sa dušom,to je jedini kriterij za sve Chawan - majstore na
svijetu.Chawan-i izloženi na ovim jedinstvenim međunarodnom izložbama
reflektiraju dušu i snagu Zen-a.Osobna perfekcija u neperfekciji je,kao
što bi trebala biti i u prirodi i u ljudima,skromna, jednostavna i
naravno...nesavršena.





Na izložbi u u Opatiji izlagali su: Dalloun, Tom Charbit, Rozenn Bigot,
Hayashi Etsuko, (Francuska) • Anne Vanderstraeten, Chris Prinsen,
Els Janssens, Eric Franchimont, Fien Mosieur, Gerda Genijn, Griet Werbrouck,
Kari Peeters, Lea Sinnaeve, Leen Schelfthout, Lou Smedts, Lucy Nachtegale,
Marthe Vanhoutte, Moniek Camerlinck, Ria De Troch, Roos Loeckx, (Belgija) •
Branko Šupica, Danijela Pešut, Sandra Mihaljević, Svjetlan Junaković, (Hrvatska) •
Carla Dijk, (Nizozemska) • Hadrian Mendosa, (Filipini) • Jiri Duchek, (Češka
Republika) • Steven Branfman, (SAD).





A Chawan is a bowl used for preparing and drinking matcha (powdered
green tea) in the Japanese tea ceremony, introduced in the 16th century in
Japan.This humble tea bowl represents the hart of the Zen philosophy,that
all things in the universe are conected,created from the same material.
And every Chawan becomes unique art work.A select group of master
ceramists all over the world are making Chawan. To produce a Chawan
you do not have to be Japanese, Zen Buddhism started 6500 years ago in
India and is universal. You can only make a Chawan if your soul is in it,
that’s the only criteria for all Chawan makers in the world.The Chawan that
appear in this unique international exhibition reflect the soul and the power of Zen.
Individual perfection in imperfection as it should be; in nature and in man,humble,
simple and...imperfect,of course.





Evo i mog malog doprinosa (vidi gore & dolje) ovom prekrasnom projektu
iako sam ja daleko od majstora ovih i sličnih vještina...kada sam bio u Japanu
2002. godine prvi put,imao sam priliku posjetiti lokalnu školu keramike u Yokohami
zajedno sa nekoliko članova obitelji kod koje sam imao smještaj;tamo smo
radili šalice za čaj a snimala nas je i jedna televizija iz Kawasakija;to mi je
naravno bio prvi put da tako nešto radim,nadam se ne i posljednji;






# Chawan arhiva #

Chawan Expo

Chawan,wikipedia

Put čaja - Cha-do (blog Carstvo znakova)

Rikyu - majstor čajne ceremonije (hagakure blog)



Odnos Japanaca Prema smrti (hagakure blog)


- 20:02 - Komento o nokoshite kudasai (14) - Isprintaj ako želiš - #

petak, 07.10.2011.

Engaku-ji,Kita-Kamakura - IV dio




Engaku-ji,uvodni post

Engaku-ji,Kita-Kamakura - II dio

Engaku-ji,Kita-Kamakura - III dio


fotografije nihonkichigai (2002. & 2008) & nekoliko fotografija sa ove web stranice
koja ima i prvi dio



Umjesto uvoda

Dolje,insert iz filma Tokyo-ga (1985) Wima Wendersa (1945) koji prikazuje
japanskog glumca Chishu Ryu-a (1904-1993) u posjeti zen hramu
Engaku-ji (Kita Kamakura) u kojem se nalazi grob japanskog redatelja
direktora Svemira Yasujiro Ozua (1903-1963) u čijim je filmovima
glumio Chishu Ryu (od 1929 do 1962) u 24 filma. Japan sam između
2002. i 2008. posjetio 6 puta,Engaku-ji i grob Yasujiro Ozua "samo"
četiri puta.







Kako se iz Tokya dolazi do Kita Kamakure (Sj. Kamakure) pisao sam na
hagakure blogu prije 4 godine u listopadu 2007. godine.Ovaj put bi htio
samo apostrofirati kada se dođe u Engaku-ji hram kako se najlakše dođe do
hramskog groblja i groba Yasujiro Ozua.





gore,poleđina karte (ulaznice) za zen hram Engaku-ji na kojoj je
prikazana karta i najkraći mogući put od željezničke stanice Kita Kamakura
do hramskog groblja





gore,zgrada Butsu den ili Dvorana Buddhe u čijoj se blizini nalazi s desne
strane staza koja vodi prema hramskom groblju





gore,staza do hramskog groblja kojom možete doći i do velikog hramskog
zvona koje ćemo posjetiti u slijedećem postu





gore,tabla koja vam kazuje da ste na pravom Putu





gore,na kraju staze stigli smo do karte hramskog groblja na kojoj su ucrtani
svi grobovi i njihovi položaji (vidi dolje)









gore,strelica pokazuje grob Yasujiro Ozua




gore,staza koja vodi do groblja




gore,kada ugledate ovu malu drvenu zgradu znate da ste u neposrednoj blizini
Ozuova groba,dalje slijedite stazu kako je prikazano na donjim slikama













gore,tada biste ga trebali ugledasti kao što je prikazano na slici





gore,na grobu nema imena nego se nalazi kanji mu što znači praznina

















gore & dolje,pogled na hramsko groblje
















...završio bih ovaj post jednim insertom,radi se o filmu Bakushu ili Rano ljeto
Yasujiro Ozua iz 1951. godine,ponizno sagibljem glavu







nastavak slijedi : )



Image and video hosting by TinyPic




# Budimo realni,tražimo nemoguće !



- 15:47 - Komento o nokoshite kudasai (17) - Isprintaj ako želiš - #

nedjelja, 02.10.2011.

Shingon škola ili Škola Istinske Riječi






Iako Shingon budistička škola vuče korijene iz Indije i Kine ovdje
ćemo govoriti o školi koja se razvila u Japanu a osnovao ju je
budistički učitelj Kukai (774-835) poznat i kao Kobo Daishi tj.
"veliki učitelj koji posvuda širi svjetlost Dharme",počasna posthumna
titula koju mu je dodijelio car Daigo 919. godine.U knjizi "Zen i
japanski budizam" koju je objavilo Društvo hrvatskih haiku
pjesnika 2000. godine autor Daisetz T. Suzuki (1870-1966) o
Kobo Daishiju kaže:

"Bio je...pronicljiv znanstvenik,asket...koji je često putovao,prvorazredni
umjetnik,poslovan čovjek te vrlo iskusan kaligraf.Glavni predmet njegovih
proučavanja bijahu Dainichi-kyo (Mahavairocana Sutra na sanskrtu) i
Kongocho-kyo (Vajrasekhara Sutra),dva velika udžbenika škole Shingon.
Dok je živio u Kini (tri godine) postao je učenikom Hui-kuo-ja (Keika Ajari,
746-805) kojega je naslijedio kao osmi patrijarh škole Shingon."





Nakon što se vratio u Japan Kobo Daishi 806. godine otvorio je Shingon
centar na planini Koya te po vjerovanju njegovih sljedbenika ondje
duboko u šumovitim planinama živi i danas u stanju duboke
meditacije (samadhi).





Škola Shingon dijeli se na dva ogranka Kogi i Shingi.Značajniji hramovi su
Kongobu-ji (Koya-san),To-ji (Kyoto),Sambo-in (Kyoto),Hasedera (Hase,Nara) i Chishaku-in (Kyoto).





Shingon školu smatra se mističnom školom a zbog svoje kompleksnosti i
ritualizacije morala je ustuknuti pred školom zena koja je puno
jednostavnija u svojoj biti.Unatoč tome Shingon škola u Japanu nakon
Nichiren škole i Škole čiste zemlje ( Jodo-shu) ima ponajviše sljedbenika.





U Heian razdoblju (794-1185) uz Shingon školu postojala je i Tendai
škola
koja je bila previše filozofska da bi je prihvatili širi slojevi puka pa se
Tendai učenje pomješalo sa mističnim i ritualiziranim obredima Shingon
škole.Kako bi se zaustavio utjecaj zlih sila izvodio se obred "SokusaiHo";
za uvećanje sreće "Zoyaku"; pozitivnu energiju tj. sile dobra prizivao je
obred "Kuso"; da se pobijede neprijatelji pomagao je obred "Gofuku";
molitve da se pridobi ljubav i zaštita Buddha i bodhisattvi pratio je obred
"Kyoai"; a za produženje života obred "Emai".

Za posebno zainteresirane za ovu školu treba reći da u Hrvatskoj postoji
Shingon centar a vodi ga budistički učitelj Jomyo Tanaka.




gore,učitelj Tanaka (snimljen u Zagrebu) koji je i majstor kaligrafije
(Shodo ili Put kista) kao što je bio i Kukai osnivač Shingon škole




gore,budistički oltar (butsudan) škole Shingon



Bude li vremena a volje ne nedostaje možda uslijedi još koji tekst na ovom
blogu o ovoj nadasve interesantnoj budističkoj školi.Ako vas možda i ne
zanima previše učenje ove škole a u posjeti ste Japanu siguran sam da
nećete zažaliti ako navratite u neki od čudesnih hramova i prekrasnih vrtova.






# Shingon budizam i Islam - Sličnosti u pojmovima postojanja i svrhe ljudskog stanja


- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (4) - Isprintaj ako želiš - #